דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תוציא את עצמך לטיול 

מאת    [ 15/02/2011 ]

מילים במאמר: 650   [ נצפה 1994 פעמים ]

‏יום שישי 08 ינואר 2010

מנטור

תוציא את עצמך לטיול

מחשבה מוזרה עלתה בי הבוקר. בעודי מסתובב בגינה גדולה שנמצאת לא רחוק מהבית שלי, מצאתי את עצמי צופה בעשרות של בעלי כלבים מטיילים עם אהובי ליבם הנאמנים. אויר צח ונקי של בוקר חודש ינואר (לא, זו אינה התחלה משיר של שלמה ארצי...) נכנס לריאותיי ויחד איתו מחשבות יצירתיות שמגיעות מהאינטליגנציה האינסופית, ממקום חכם הרבה יותר ממני. פתאום זה הכה בי! חשבתי לעצמי...מי מוציא את מי לטיול: בני האדם את הכלבים או הכלבים את בני האדם. ומי באמת צריך את הטיול הזה? אולי זה אנחנו שזקוקים לצאת לטיול יותר מהם.

כשכולנו היינו קטנים, אמא שלנו לקחה אותנו לטיול בגינה כשאנחנו ישובים, תמימים ובוהים בתוך העגלה. אכלנו במבה, נשמנו לרווחה, וכשפתאום היה בא לנו לבכות ולצרוח, אמא הייתה אומרת: "הנה ציפור.....ואוו תראה את הציפור", ואנחנו היינו אוכלים את זה...היינו מסתכלים על איזה ציפור, כלב או חתול ומתמלאים בשמחת החיים הטבעית שלנו בחזרה. הטיול הזה בגינה היה לא מעט פעמים נקודת השיא של היום, וגם אם לא, אי אפשר להטיל ספק בחשיבותו.

עם תהליך ההתבגרות הפכנו מילדים לאנשים וקצת שכחנו מהטיולים האלה. נכנסו למרוץ המטורף של החיים, ברדיפה אחר עבודה, הצלחה, תהילה, הכרה כסף. אנחנו רצים ממקום למקום כמעט מבלי לנשום, מבלי להסתכל מסביב, מבלי להקשיב, מבלי לחוש, מבלי לחשוב. האם זאת הצלחה? לברי המזל מביננו יש כלב שמוציא אותם לטיול, אבל מה עם האחרים?

כולנו צריכים מדי יום לצאת לטיול קצר, לנשום, לחשוב, לא לחשוב, להירגע, לזכור מה זה חיים, לסדר את הראש, ליצור בהירות, להשתחרר (פיזית, נפשית, רגשית ומנטאלית). הסתכלו על הכלבים, הם רצים, משחקים, עושים תנועות מוזרות, מפהקים, משתינים, ועוד משהו..., משחררים את גופם, מתרפקים לנוכח קרני השמש החמימות, צוחקים (מקשקשים בזנבם), קופצים, נושמים, מדברים (נובחים). הם חייבים את זה לפחות פעמיים ביום, אחרת הם ייצאו מדעתם. אז מה איתנו? לא פלא שרבים מאיתנו כמעט יוצאים מדעתם. מתי הייתה הפעם האחרונה שהוצאת את עצמך לטיול?

רובנו עובדים בעבודות משרדיות שבהם מרבית היום אנחנו מרותקים לכיסא. כמה נוח שלא יהיה הכיסא הזה, מבחינה בריאותית, מנטאלית ונפשית, לשבת כל היום על הכיסא הזה יכול בהחלט לפגוע בנו. חייבים מדי פעם להשתחרר, לזוז, למלא את המצברים, לרענן אנרגיות, פשוט חייבים לעשות את זה.

כשאנחנו לוקחים נשימה עמוקה, אנחנו פותחים את הערוצים המנטאליים ומאפשרים לדברים לגרות את המוח. מצד שני, כשאנחנו נושפים אוויר, אנחנו חוזרים לנקודת העכשיו, לרגע הזה, להוויה שבה המוח כבה לו לכמה מאיות שנייה. נסו את זה עכשיו והיווכחו בעצמכם, קחו נשימה ממש ממש עמוקה ותרגישו איך המוח נפתח כמו פרח בשיא פריחתו. זו נקודה שבה אתם הרבה יותר יצירתיים. לאחר מכן, נשפו את כל האוויר בנשיפה אחת רגועה וארוכה תרגישו איך אתם חוזרים לנוכחות ולשקט.

הטיול הזה בחוץ מרענן אותנו מכל הבחינות: הוא מחדש את האנרגיות על ידי הפעלה פיזית של הגוף. כתוצאה מכך, השרירים משתחררים, המוח מתרענן על ידי הפעלת חומרים כימיים חיוביים למיניהם, אנחנו מוצאים יותר שקט פנימי ואז אנחנו יכולים לחזור לעניינו, ממוקדים יותר, רגועים יותר, מאושרים יותר ואפקטיביים הרבה יותר.

אז אל תשכחו חברים, גם אנחנו צריכים לצאת לטיול מדי יום, גם אם זה רק 5 דקות. פשוט הוציאו את עצמכם לטיול. 

באהבה ובהערכה :)
יואב זילכה

אהבת את המאמר? רוצה לקבל במתנה את ספרון ה"פורמולה" שכתב יואב ובו הוא מגלה לך מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלך בחיים? הירשם עכשיו בחינם באתר: www.MentorMe.co.il 

 

יואב זילכה, המרצה המוביל בישראל למוטיבציה והצלחה, ו-מנטור מבוקש. מייסד ומנכ"ל חברת Mentor Me שנותנת שירותי מנטורינג להצלחה בחיים ובעסקים. יואב מעורר באנשים את גדולתם ועוזר להם להפוך את הפוטנציאל שלהם לתוצאות יוצאות דופן, בעיקר באמצעות: הרצאות וסדנאות, עבודה של אחד על אחד, וע"י פיתוח מוצרים, כלים ותכנים שעונים על הצורך בהצלחה!


אהבת את המאמר? רוצה לקבל במתנה את ספרון ה"פורמולה" שכתב יואב ובו הוא מגלה לך מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלך בחיים? הירשם עכשיו בחינם באתר: www.MentorMe.co.il   




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב